Regulamin serwisu komputerowego
§ 1. Postanowienia ogólne
-
Niniejszy regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług informatycznych przez firmę F.H.U „Raf-Comp” Rafał Danielewski z siedzibą w Puławach, przy ul. Filtrowa 7, NIP: 716-264-65-00 (zwaną dalej Serwisem).
-
Serwis świadczy usługi dla osób prywatnych oraz firm (zwanych dalej Zamawiającym).
-
Zamawiający zobowiązany jest do podania prawdziwych danych podczas rejestracji. Podanie danych Klienta konieczne jest do prawidłowego wystawienia faktury bez VAT/dokumentu sprzedaży.
-
Serwis wystawia za wykonane usługi fakturę bez VAT w postaci elektronicznej (na podany adres e-mail) lub na żądanie w formie papierowej (wysyłka w terminie do 14 dni).
-
Zamawiający traktowany jest przez Serwis jako wyłączny właściciel dostarczonego sprzętu, na zasadzie z art. 339 w zw. z art. 341 Kodeksu cywilnego, chyba że Zamawiający wyraźnie oświadczy, że nie jest właścicielem sprzętu.
-
Potwierdzenie przyjęcia sprzętu jest jedynym dokumentem uprawniającym do jego odbioru.
-
Zlecenie przez Zamawiającego usługi serwisowej jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu. Wszelkie reklamacje wynikające z jego nieznajomości nie będą rozpatrywane.
-
Serwis zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu bez konieczności indywidualnego informowania Klientów.
§ 2. Prawa, odpowiedzialność oraz oświadczenia
-
Serwis zobowiązuje się do ochrony poufności powierzonych danych oraz zachowania tajemnicy handlowej dotyczącej współpracy z Zamawiającym.
-
Z uwagi na specyfikę usług Serwis nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych lub programów podczas działań serwisowych. Klient powinien wykonać kopię zapasową danych.
-
Serwis nie odpowiada za dane, oprogramowanie, ani wady ukryte nośnika (komputera).
-
Serwis nie odpowiada za niezgłoszone akcesoria pozostawione w sprzęcie.
-
Zamawiający ponosi pełną odpowiedzialność za legalność oprogramowania przekazanego wraz ze sprzętem.
-
Zamawiający przyjmuje do wiadomości, że naprawa lub diagnoza może skutkować utratą gwarancji producenta.
-
Serwis może odmówić naprawy w przypadku braku dostępnych części lub innych okoliczności niezależnych od Serwisu.
-
Nienaprawiony sprzęt może wykazywać inne objawy niż w chwili przyjęcia, szczególnie w przypadku napraw termicznych (np. BGA).
-
Instalacja oprogramowania możliwa jest wyłącznie z legalnych źródeł.
-
Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach realizacji zlecenia, statystycznych i archiwalnych.
-
Administratorem danych osobowych jest F.H.U „Raf-Comp” Rafał Danielewski.
§ 3. Gwarancja
-
Na wykonane usługi Serwis udziela gwarancji: 90 dni (standard), 12/24 miesiące w przypadku nowych podzespołów.
-
Reklamacje gwarancyjne rozpatrywane są do 14 dni roboczych. Termin może zostać wydłużony w uzasadnionych przypadkach.
-
Gwarancja przedłuża się o czas naprawy gwarancyjnej.
-
Klient zobowiązuje się do:
a) dostarczenia wadliwego sprzętu,
b) okazania karty gwarancyjnej i opakowania,
c) nieingerowania w plomby. -
Gwarancja nie obejmuje:
a) uszkodzeń mechanicznych, chemicznych, termicznych,
b) uszkodzeń wynikłych z nieprawidłowej eksploatacji,
c) zdarzeń losowych (zalania, pożary, itp.),
d) materiałów eksploatacyjnych,
e) zabrudzeń, konserwacji,
f) instalacji oprogramowania (z wyjątkiem reinstalacji systemu). -
W przypadku bezzasadnej reklamacji Serwis może obciążyć Klienta kosztami diagnozy i/lub dojazdu.
-
Utrudnienie naprawy (np. brak hasła) traktowane jest jako rezygnacja z gwarancji.
-
Części oznaczone jako „GP” nie są objęte gwarancją Serwisu.
-
Pozostałe kwestie regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 4. Reklamacje
-
Reklamacje należy zgłaszać mailowo na: reklamacje@raf-comp.net.pl
-
Reklamacja musi zawierać dane identyfikacyjne oraz opis sytuacji.
-
W razie braku danych, Serwis może zażądać ich uzupełnienia – brak odpowiedzi skutkuje nierozpatrzeniem reklamacji.
-
Termin odpowiedzi: 14 dni roboczych, drogą mailową.
§ 5. Koszty
-
Szczegółowa diagnoza i wstępna wycena (szacowany koszt usługi) wykonywana jest w momencie przyjęcia sprzętu do naprawy.
-
Koszt diagnozy szczegółowej wynosi 80 zł i nie jest pobierany w przypadku realizacji naprawy przez Serwis.
-
Serwis informuje Zamawiającego o ostatecznym koszcie naprawy telefonicznie lub mailowo.
-
Jeśli rzeczywisty koszt przekracza szacowany, Zamawiający musi zaakceptować nową wycenę lub zrezygnować z usługi.
-
W przypadku rezygnacji mimo zgodności wyceny, Serwis może naliczyć koszt diagnostyki.
-
Na podstawie art. 644 Kodeksu cywilnego, rezygnacja po rozpoczęciu prac skutkuje obciążeniem kosztami wykonanych czynności i zużytych materiałów.
-
Na podstawie art. 552 Kodeksu cywilnego, Klient zobowiązany jest do odbioru sprzętu w terminie 5 dni roboczych od zakończenia naprawy lub odstąpienia od niej.
-
Po tym terminie naliczana jest opłata magazynowa w wysokości 20,00 zł brutto za każdy rozpoczęty dzień przechowywania.
Opłata ta ma charakter zryczałtowany, jest obowiązkowa i nie podlega anulowaniu ani negocjacji.
8a. Zgodnie z art. 481 §1 i §2 Kodeksu cywilnego, w przypadku opóźnienia w zapłacie, Serwis zastrzega sobie prawo do naliczenia odsetek ustawowych za zwłokę. -
Po 180 dniach nieodebrany sprzęt uznaje się za porzucony (art. 180 i 181 K.C.). Serwis nabywa go jako posiadacz samoistny.
-
Serwis może odmówić naprawy i naliczyć koszt diagnostyki, jeżeli:
a) sprzęt ma inne niż zgłoszone uszkodzenia i Klient nie akceptuje nowej wyceny,
b) sprzęt był wcześniej nieudolnie naprawiany przez inny serwis. -
Dojazd do siedziby Klienta wyceniany jest wg stawki 1,15 zł netto / km.
-
W przypadku rezygnacji z usługi na miejscu, Serwis nalicza koszt dojazdu wg stawki godzinowej.
-
Transport sprzętu w obie strony wyceniany jest według cennika dojazdu.
Data wydania regulaminu: 01/03/2025